Si cHanTeQ daN si HeNseM!

Friday, February 3, 2012

Tutorial: Macam mana nk buang border image



hey peeps! punya la susah aku cari tutorial macam mana nk buang border image, tadi kott baru jumpe. .thanks to Cik Tom sb dah tolong saya secara tidak langsung untuk buang border yg menggangu ni. :)
bila aku google je how to remove border, mostly utk pakai simple template. .untuk orang yang newbies macam aku ni yang tak penah amik tahu atau buat2 tak tahu atau memang tak tahu menahu jenis ape template yang sedang di gunakan memang la amat susah. So, aku pon nak try bagi tutorial untuk orang2 yang tak sure ape jenis tempalte d0rang tgh guna :)

- Mula2 pegi Dashboard > Design > Edit HTML > cLick Expand widget template.

- Biasanye bila aku klik kod2 yg otai2 ni bagi mmg sah2 la xjumpe, so untuk korang yang tak jumpe2 kod    tuh. . klik F3 or CTRL+F, carik kod :
.post img,

- Bila da jumpa kod ni sila beri perhatian sb korang akan jumpa yg mcm ni (if pakai tempaltes sams dgn aku la )

.post img, table.tr-caption-container {
  padding:4px;
  border:1px solid $bordercolor;
  }

- Next, nombor 1 yang aku bold tuu just tukarkan kepada 0. . simple!
- Klik preview, if tak ade ape2 error klik saveand view blog. .tgk la hasilnye :)

Senang je kan? Lau korang punye templates Simple or Denim. .bley tgk tutorial2 yang ade kat blog list ni. .kat belah kanan okays :)

1 comment:

jal said...

thanks for tutorial
hihihih
datang godek2 blog ni & sempat follow sekali...
jemput datang & follow balik....
http://sayagilerpurple.blogspot.com/2012/02/entry-tak-de-tajuk.html



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Heart Chat Bubble
Copyright to Farhah Najwa
Designed by UMIESUEstudio 2015