Si cHanTeQ daN si HeNseM!

Tuesday, December 29, 2015

CARA BUANG ANGIN DALAM BADAN SECARA SEMULAJADI


7 CARA MEMBUANG ANGIN DALAM BADAN SECARA SEMULAJADI

Masalah angin sebenarnya sangat lazim dikalangan kita sebab masalah angin ni berpunca dari pemakanan, sistem penghadaman. Semua orang makan kan? jadi semua orang alami angin..bezanya senang keluar atau tak. Ada orang senang kentut, senang sendawa, tapi ada juga orang yang mengalami masalah penghadaman sehingga menyusahkan untuk melepaskan angin baik dengan cara sendawa atau kentut. Ada jugak taw yang tak boleh kentut dan sendawa..haa.. kite la tuu.. makan apa apa berangin mmg susah nk keluarkan…

  • ·         Banyakkan minum air masak/suam supaya ruang tersebut diganti dengan air dan bukannya angin. (nak senang minum dgn straw ye..utk org susah minum air masak mcm wawa.. straw lah penyelamat..hehe)
  • ·         Lakukan urutan visera (abdomen): Mula-mula letakkan kedua-dua tapak di paha kanan atas, kemudian tekan abdomen dan urut sehingga ke bawah tulang rusuk dan teruskan urut di sepanjang bawah tulang rusuk ke arah kiri, turun ke bawah hingga di atas paha kiri. Ulang urutan ini sehingga terasa semua angin keluar.
  • ·         Gunakan pencuci kolon/usus besar semulajadi yang banyak dipasaran. tapi pastikan semulajadi ok?
  • ·         Kunyah makanan perlahan-lahan supaya lebih senang hadam
  • ·         Elakkan makan gula-gula getah dan menelan banyak udara
  • ·         Makan dalam porsi yang kecil setiap 2 3 jam


Amalkan minuman air halia atau bawang putih:Ambil beberapa biji bawang putih dan buang kulitnya.Hiris bawang putih nipis-nipis.Rebuskan bersama 2 gelas air putih sehingga tinggal satu gelas.Minum ramuan ini sebulan sekali.


Haa.. .senang sangat kan nk buang angin dalam badan? Wawa, kalau berangin mmg blender halia and rendam dalam the panas. Tp tu dulu la zaman membujang, skang anak dah 2 mmg nk blender bawang pon belum tentu ada masa taw… so,wawa mmg amalkan Jamu Awet Dara dan Jamu Detoks diet by D Azaa Herbs. Mmg hari hari membuang angina je kejenye. Hehe.

Bukan la bermaksud kita boleh taram je segala benda, tp nk cakap kat sini, hari hari kita makan kan? Kadang kita tak boleh kawal angina keluar masuk badan secara tak sengaja..jadi, apa salahnya kita amalkan Jamu Nenek ni biar angina angina dalam badan kelaur dengan jayanya setiap hari JO
Senang, sebab mmg tak kuasa nk merebus, merandam sedangkan dalam JAmu Nenek bermacam lagi ramuan macam halia muda, kunyit putih, bunga zafaran, rose bud dan ulaman segar yg jauh lebih baik dari hanya campur halia tambah the kan?hihi..

JAMU AWET DARA
JAMU DETOKS DIET
RM 25/50 biji
Postage seluruh Malaysia 
WhatsApp 013 507 9887

Najwa
Agent Sah JAmu Nenek anda 
 

No comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Heart Chat Bubble
Copyright to Farhah Najwa
Designed by UMIESUEstudio 2015